Εικόνα

Έμπλεξε ο Ιβάν Σαββίδης με τα media

https://ift.tt/2KBBZPL


Μια ολόκληρη περιουσία -περί τα 70 εκατ.- ξόδεψε ο Σαββίδης την τελευταία πενταετία για
να «φτιάξει media» – Το αποτέλεσμα κρίνεται από τον ίδιο πενιχρό
Mε μια κίνηση-αντίγραφο της καρατόμησης όλης της διευθυντικής ομάδας του «Εθνους», η Dimera του Ιβάν Σαββίδη προχώρησε την περασμένη εβδομάδα στην εκκαθάριση σχεδόν όλης της ηγετικής ομάδας του OPEN.

Σε λίγα 24ωρα διακόπηκε η συνεργασία με τον διευθύνοντα σύμβουλο Τζώνη Καλημέρη και τη διευθύντρια Προγράμματος Αλκηστη Μαραγκουδάκη, ενώ μαζί συνωστίστηκε στην έξοδο μια σειρά από στελέχη της τηλεόρασης που είχαν συνεργαστεί με τους δύο επικεφαλής.Το περίεργο δεν είναι οι αλλαγές – άλλωστε η τηλεόραση και όλα τα κανάλια θυμίζουν τα τελευταία χρόνια κινούμενη άμμο και οι ξαφνικές αλλαγές έχουν γίνει πλέον ρουτίνα. Αν εκπλήσσει κάτι στην περίπτωση του OPEN, αυτό είναι ο μαζικός χαρακτήρας των εκκαθαρίσεων, που φαίνεται ότι τείνει να μονιμοποιηθεί ως «μέθοδος Ιβάν». Γιατί τους διώχνει όλους;

Mε δυτικούς όρους, ο Ιβάν έχει το δικό του «δόγμα Σινάτρα»: «I did it my way». Ολοι έξω απ’ την παράγκα, από τη στιγμή που το αφεντικό συμπεραίνει ότι το μάνατζμεντ έχασε τους στόχους του. Μάλλον όμως πιο κατάλληλη είναι η αντιστοιχία με το μάνατζμεντ της πάλαι ποτέ Σοβιετικής Ενωσης, όταν ο «πατερούλης» Ιωσήφ Στάλιν εξαπέλυε κατά περιόδους μαζικές εκκαθαρίσεις. Στις σταλινικές εκκαθαρίσεις, λοιπόν, μαζί με τον εχθρό εκκαθαρίζονταν και τα περισσότερα μέλη της οικογένειάς του, ακόμη και μακρινοί συγγενείς, φίλοι, συχνά ολόκληρες κοινότητες. Ισως… για να μη μεταδοθεί ο ιός.

Υπερβολή, βέβαια, αλλά οι «ανατροπές» του Ιβάν, περισσότερο από Σινάτρα, θυμίζουν κάτι από την ΕΣΣΔ την εποχή των σταλινικών εκκαθαρίσεων.

Στα τρέχοντα τώρα, φαίνεται ότι οι επενδύσεις του Ρώσου επιχειρηματία στα μίντια δεν μπορούν να χαρακτηριστούν επιτυχημένες. Το «Εθνος» δεν έχει καταφέρει να ξεφύγει από τα μίζερα επίπεδα κυκλοφορίας. Οσο για τη γενική παρέμβασή του, περιορίζεται μάλλον στο να διεκδικεί τον όχι και τόσο επίζηλο τίτλο του πιο καλού «γραμμιτζή» της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Νέα μαύρη τρύπα

Μόνο που η μέχρις εσχάτων στήριξη του Τσίπρα αποδεικνύεται ένα ιδιαίτερα δαπανηρό και πολυέξοδο «χόμπι» για εκείνον. Η ετήσια ζημιά του συγκροτήματος αγγίζει τα 8-10 εκατ. ευρώ και ήδη μετά το πρώτο κύμα αλλαγών τον Φεβρουάριο λέγεται ότι μετά τις εκλογές θα ξεκινήσει ο δεύτερος γύρος, που θα είναι ακόμη πιο σαρωτικός. Το μέλλον της καθημερινής έκδοσης του «Εθνους» είναι δυσοίωνο, ενώ οι περικοπές θα επεκταθούν παντού.
Την ίδια στιγμή, το τηλεοπτικό εγχείρημα του OPEN αναδεικνύεται σε ακόμη μεγαλύτερη μαύρη τρύπα. Σε λιγότερο από έναν χρόνο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, έχουν πέσει στον «κουβά» πάνω από 50 εκατ. ευρώ – και όλα αυτά για να παράξουν μια συνολική τηλεθέαση του καναλιού κοντά στο 6%-7%, νούμερα δηλαδή που ούτως ή άλλως έπιανε η προηγούμενη και πιο ταπεινή βερσιόν του Φίλιππου Βρυώνη.

Οι αριθμοί είναι αδυσώπητοι. Η διοίκηση του OPEN επένδυσε 35-40 εκατ. ευρώ για το φετινό πρόγραμμα, τα επιπλέον λειτουργικά κόστη ανέρχονται στα 10-12 εκατ. ευρώ, ενώ η ετήσια δόση για την απόκτηση τηλεοπτικής άδειας είναι 3,5 εκατ. ευρώ. Μαζί με τις αρχικές επενδύσεις σε υποδομές και εξοπλισμό στα παλιά στούντιο Ελματζιόγλου στην Παιανία και τη συμφωνία εξαγοράς από τον Βρυώνη, οι ετήσιες δαπάνες ξεπέρασαν τα 70 εκατ., ενώ τα καθαρά διαφημιστικά έσοδα για τη χρονιά 2018-19 με το ζόρι θα ανέλθουν στα 20 εκατ. ευρώ.

Συνολική χασούρα, λοιπόν, άνω των 50 εκατ. ευρώ για ένα ξεκίνημα που δεν το λες υποσχόμενο και επιτυχημένο. Σε αυτό το ποσό αν προστεθούν τα 5 εκατ. που ξόδεψε για την αγορά του ποσοστού του Φώτη Μπόμπολα στην Τηλέτυπος το 2017 και τα 5 εκατ. για την Πήγασος, μαζί με άλλα 10 εκατ. που λέγεται ότι χρειάστηκαν για την ολοκλήρωση των δύο κινήσεων, η περιπέτεια του Ιβάν την τελευταία πενταετία στα μίντια ξεπέρασε τα 70 εκατ. ευρώ. Εξ ου και οι μαζικές εκκαθαρίσεις στην Παιανία.

Bέβαια το εγχείρημα του OPEN συνέπεσε με μία από τις χειρότερες χρονιές της τηλεόρασης αναφορικά με την προσέλκυση διαφημιστικών εσόδων. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών, ο συνολικός ετήσιος τζίρος αναμένεται να φτάσει στα 300 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά διαφημιστικά έσοδα για όλα τα κανάλια, μετά την αφαίρεση των επιστροφών στις διαφημιστικές εταιρείες, θα φτάσουν στα 240 εκατ. ευρώ. Ο ΑΝΤ1 και ο ALPHA αναμένεται να ξεπεράσουν τα 60 εκατ., ο ΣΚΑΪ και το STAR θα κινηθούν κοντά στα 50 εκατ. και τα υπόλοιπα κομμάτια της διαφημιστικής πίτας θα τα μοιραστούν το OPEN και άλλα κανάλια μικρότερης εμβέλειας.

Η οικονομική κρίση της τηλεόρασης, λοιπόν, βαθαίνει. Εξ ου και το σύνολο των τηλεοπτικών σταθμών αναμένεται να γράψει ζημίες, που ανά περίπτωση για τη φετινή χρονιά θα κυμανθούν από 10 έως 20 εκατ. ευρώ. Πάντως, όλα τα άλλα κανάλια, πιο έμπειρα στη διαχείριση δυσμενών οικονομικών εξελίξεων, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο θα αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες. Η επόμενη χρονιά δε προβλέπεται επίσης δύσκολη, αφού θα προστεθεί ένας καινούριος παίκτης, το ΟNE του Βαγγέλη Μαρινάκη, που απέκτησε την 6η τηλεοπτική άδεια.

Αίνιγμα είναι η Dimera και οι προθέσεις του μεγαλομετόχου Ιβάν Σαββίδη. Αρκετοί φίλοι του ισχυρίζονται ότι ποτέ δεν απέκτησε κουλτούρα μιντιάρχη. Ούτε γοητεύτηκε, ούτε έχτισε μια μακροπρόθεσμη προοπτική. Στα μίντια τον οδήγησαν οι στενές σχέσεις με το Μαξίμου και η ανάγκη του ΣΥΡΙΖΑ να αποκτήσει δικά του ερείσματα στον χώρο. Λίγο ο ΠΑΟΚ, λίγο τα προβλήματα με τον ΟΛΘ, τα πρόστιμα για τη ΣΕΚΑΠ, όλες δηλαδή οι υποθέσεις που χρειάζονταν μια κυβερνητική ώθηση για να προχωρήσουν τον οδήγησαν σε εξαγορές ΜΜΕ. Την αίσθηση όμως ότι «ο Ιβάν ήρθε για να μείνει» στα μίντια η αγορά ουδέποτε την αποκόμισε. Ούτε διανοήθηκε την εκπόνηση ενός σχεδίου με μακροπρόθεσμη προοπτική πίσω από τις κινήσεις του ίδιου και των στελεχών της Dimera.

Ισως γι’ αυτό τον λόγο αρκετοί υποπτεύονται ότι αργά ή γρήγορα ο Ιβάν θα εισέλθει σε… τροχιά απεξάρτησης από τα μίντια. Οι μεγάλες οικονομικές ζημιές στο OPEN και το «Εθνος» μπορεί να επιταχύνουν τις αποφάσεις.
Δυστυχώς οι φετινές εξελίξεις στα οικονομικά μεγέθη της τηλεόρασης βάζουν όχι μόνο το OPEN, αλλά όλους τους καναλάρχες σε μια δίνη. Κινήσεις, αποφάσεις, σχεδιασμοί, όλα βρίσκονται πλέον πάνω στο τραπέζι και οι αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν άμεσα, γιατί το φθινόπωρο και ο χειμώνας αναδεικνύονται σε καθοριστικά ορόσημα για την πορεία όλων των καναλιών.

OPEN BEYOND: Το χρονικό της μεγάλης φυγής

Οι προσδοκίες του Ιβάν Σαββίδη ήταν μεγάλες από την πρώτη στιγμή. Από τον Αύγουστο του 2017, οπότε και αγόρασε το EPSILON από τον τότε ιδιοκτήτη του, Φίλιππο Βρυώνη, ως τον Οκτώβριο του 2018, όταν και άρχισε να εκπέμπει το νέο του πρόγραμμα ως OPEN, ο στόχος ήταν ένας: η κορυφή. Τα μέσα υπήρχαν. O επιχειρηματίας ενημέρωσε τους εργαζομένους του καναλιού του σε μια πανηγυρική συγκέντρωση ότι επένδυσε 38 εκατ. για την παραγωγή ψυχαγωγικού και ενημερωτικού προγράμματος. Ηταν σαφές πως αυτό που συνιστούσε απόλυτη προτεραιότητα ήταν η κατάκτηση της κορυφής και η επικράτηση του νέου OPEN στο top 3 των καναλιών της ιδιωτικής τηλεόρασης.

Εκτός φυσικά από τα χρήματα, υπήρχαν και τα πρόσωπα. Πέρυσι τέτοιο καιρό πολλοί συνωστίζονταν έξω από τις εγκαταστάσεις του στην Παιανία για ένα ραντεβού με τη σιδηρά κυρία του σταθμού Αλκηστη Μαραγκουδάκη, της οποίας το τηλέφωνο δεχόταν παράλληλα δεκάδες κλήσεις και μηνύματα από ενδιαφερoμένους. Το νέο στοίχημα φάνταζε ελκυστικό και για τους ήδη επιτυχημένους παρουσιαστές, οι οποίοι έβλεπαν ισχυρό ανταγωνισμό στα κανάλια τους από τους συναδέλφους, αλλά και για τους εκτός παιχνιδιού που ήθελαν διακαώς να αδράξουν την ευκαιρία του νέου σταθμού. Οι ανακοινώσεις, οι οποίες για πρώτη φορά στα χρονικά συνοδεύονταν και από φωτογραφίες, φευ!, έπεφταν σαν βροχή στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των δημοσιογράφων. Ευαγγελία Αραβανή, Κατερίνα Καινούργιου, Νίκος Μουτσινάς, Κατερίνα Ζαρίφη, Σίσσυ Χρηστίδου, Ιωάννα Λίλλη, Δέσποινα Βανδή και φυσικά η Ελλη Στάη.

Εκτός φυσικά από όλους τους προαναφερθέντες, το OPEN, το οποίο βάφτισε ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του κρατώντας ως επτασφράγιστο μυστικό το όνομα μέχρι την τελευταία στιγμή, ήταν το σημείο επαγγελματικής συνάντησης πολλών δημοσιογράφων οι οποίοι εργάζονταν μέχρι πριν από μερικά χρόνια στο MEGA. Επιπλέον, συμφωνίες υπέγραψαν σημαντικοί σεναριογράφοι και σκηνοθέτες οι οποίοι στη συνέχεια επέλεξαν δυνατά καστ προκειμένου να στελεχώσουν τις σειρές που έρχονταν να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος του prime time. Αν και το κανάλι είχε από νωρίς αρχίσει να καταστρώνει σχέδια, η πρεμιέρα του έγινε εσπευσμένα το περασμένο φθινόπωρο, απογοητεύοντας και διαψεύδοντας τις προσδοκίες που το ίδιο ή μάλλον οι επικεφαλής του είχαν δημιουργήσει στο κοινό. Τα τεχνικά προβλήματα ήταν αυτά που έκλεψαν την παράσταση, ενώ τα σίριαλ από νωρίς φάνηκε ότι περισσότερο ήθελαν και ελάχιστα πέτυχαν να μιμηθούν την επιτυχία και τη στόφα των σειρών του MEGA. Αλλωστε το μεγαλύτερο επικοινωνιακό λάθος ήταν ότι, άτυπα, οι δύο επικεφαλής του καναλιού, η Αλκηστη Μαραγκουδάκη και ο Τζώνης Καλημέρης, ήθελαν να δημιουργήσουν ένα νέο MEGA.

Στην πορεία προέκυψαν και άλλα προβλήματα, καθώς εκτός από τις χαμηλές πτήσεις των σειρών το OPEN βρέθηκε αντιμέτωπο και με την αποτυχία ενός πανάκριβου προγράμματος όπως είναι το «Runway Project» και την ακύρωση του πολυδιαφημισμένου «La Banda λόγω χαμηλής συμμετοχής αλλά και επανεκτίμησης των προσδοκιών. Οι μόνες εκπομπές που συζητούνταν και πετύχαιναν υψηλό σκορ ήταν το «Για την παρέα» με τον Νίκο Μουτσινά, το πρωινό ενημερωτικό μαγκαζίνο του Σαββατοκύριακου με τη Φαίη Μαυραγάνη, το ψυχαγωγικό με τη Σίσσυ Χρηστίδου, και εσχάτως η Κατερίνα Καινούργιου. Το ανέκδοτο που κυκλοφόρησε μάλιστα στην πιάτσα ήταν πως τελικά η καλύτερη και η πιο καλοστημένη παραγωγή του σταθμού ήταν η φιέστα του ΠΑΟΚ όταν κατέκτησε το πρωτάθλημα, κάτι που δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα.

Το ξεκαθάρισμα

Αν και υπήρχαν ψίθυροι πως κάποια στιγμή ο Ιβάν Σαββίδης θα αντιδρούσε βλέποντας την επένδυσή του να μην ακολουθεί την πορεία που του είχαν περιγράψει, τελικά οι κινήσεις ήταν αστραπιαίες και ο επιχειρηματίας μόλις πριν από μερικές ημέρες ανέθεσε στους στενούς συνεργάτες του να ξεκαθαρίσουν την κατάσταση.

Ο πρώτος που άνοιξε τον χορό των αποχωρήσεων ήταν ο Τζώνης Καλημέρης, ο οποίος, αν και συζήτησε πολλά ενδεχόμενα, γρήγορα κατάλαβε πως ήταν μάταιο να επιμείνει στην προσπάθεια εύρεσης ενός κοινού σημείου συνεννόησης, οπότε και αποδέχτηκε να αποχωρήσει. Η τηλεοπτική λογική του έμπειρου Τζώνη Καλημέρη ήταν πολύ μακριά από αυτό που του ζητούσαν να κάνει, ενώ, αν και όλοι γνωρίζουν ότι χρειάζεται χρόνος προκειμένου να ανθήσουν τα σχέδια και τα προγράμματα, άλλος χρόνος δεν υπήρχε. Η επόμενη σύγκρουση ήταν αυτή μεταξύ της Αλκηστης Μαραγκουδάκη και κορυφαίου συνεργάτη του Ιβάν Σαββίδη, η οποία διαφώνησε έντονα με όλα όσα της καταλόγισαν, ζητώντας της εμμέσως πλην σαφώς να ακολουθήσει την πορεία του Καλημέρη προς την έξοδο. Λέγοντας ότι δεν πρόκειται να επιστρέψει ξανά στο κανάλι όταν θα διαπιστωθεί ότι η πορεία θα είναι κατηφορική, μάζεψε τα πράγματά της την περασμένη Κυριακή και με το χαρτί του τηλεοπτικού διαζυγίου της στο χέρι έβαλε πλώρη γι’ άλλα λιμάνια.

Ο διευθύνων σύμβουλος Τζώνης Καλημέρης και η διευθύντρια Προγράμματος Αλκηστις Μαραγκουδάκη ήταν οι πρώτοι που είδαν την πόρτα της εξόδου από το OPEN
Η Αθηνά Κωνσταντίνου και ο Νίκος Κάλης είναι τα δύο πρόσωπα που αναμένεται να ανακοινωθούν, σύμφωνα με πληροφορίες, τα επόμενα εικοσιτετράωρα. Πρόκειται για δύο στελέχη που ανήκαν στην ομάδα του Γιάννη Λάτσιου και ανέλαβαν διοικητική θέση στο πρόγραμμα του ΑΝΤ1 το 2016. Επιθυμία του σταθμού είναι να τους αναθέσει το επαναλανσάρισμα του προγράμματος, το οποίο όμως θα κινηθεί σε άλλη τροχιά όχι μόνο ως προ το περιεχόμενο αλλά και ως προς τα οικονομικά μεγέθη.

Μπορεί όσοι αποχώρησαν ή όσοι απομακρύνθηκαν στη διάρκεια της χρονιάς να κάνουν λόγο για ανυπομονησία και έλλειψη πίστωσης χρόνου, όμως ακόμη και αν γινόταν να δοθεί παράταση οι στόχοι που μεταφέρθηκαν στον Ιβάν Σαββίδη από τα πρόσωπα που εμπιστεύτηκε ήταν σχεδόν άπιαστοι. Επιπλέον, δεν ξεκινάς ποτέ να στήσεις κάτι δυνατό έχοντας ως στόχο να αντιγράψεις κάτι άλλο ή να κάνεις μεταγραφή τα πρόσωπα τα οποία διέπρεψαν κάτω από άλλες συνθήκες και σε άλλα δεδομένα.

Από τις μετρημένες στα δάχτυλα εκπομπές που τις συζητούσαν και πετύχαιναν υψηλό σκορ ήταν το «Για την παρέα» με τον Νίκο Μουτσινά

via Blogger anatakti.gr

Advertisements

Τα σχόλια δικά σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s