Gallery

ΧΡ. ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ: Ιστορία, Προβλήματα & Λύσεις για την Μονοδρόμηση της ‘»Β. ΠΑΥΛΟΥ» -Video

http://ift.tt/2cYNf8Y

Με αφορμή το διάλογο που έχει αναπτυχθεί στο Διαδίκτυο σχετικά με την κυκλοφορία στο κεντρικό δρόμο των Σπάτων, θα ήθελα να προσθέσω και εγώ μερικές πληροφορίες και απόψεις.
Πριν απ΄ όλα θα ήθελα να συγχαρώ το Δ.Σ. του Συλλόγου των Εμπόρων και Επαγγελματιών για την πολύ ωραία και δημιουργική σύσκεψη που πραγματοποίησαν την Τετάρτη, 24 Μαΐου στην Αίθουσα του Δημ. Συμβ/ου του παλαιού Δημαρχείου.

Όσο αφορά την αμφιδρόμηση της ‘’Β. Παύλου’’ από την πρώην ‘’Βενζίνη Γεωργάκη’’ μέχρι την πλατεία ‘’Ξενοφώντα’’, πιστεύω ότι για να κατανοήσουμε το θέμα θα πρέπει να εξετάσουμε 2 (δυο) ζητήματα ξεχωριστά!

//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

1ο ζήτημα – ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ:
Α. Τα Μεσόγεια:
Οι 4 (τέσσερις) παλιές πόλεις των Μεσογείων (τα λεγόμενα ‘’Κεφαλοχώρια’’) που υφίστανται πριν το έτος 1923, είναι το Κορωπί, το Μαρκόπουλο, η Παιανία και τα Σπάτα.
Όλες αυτές οι πόλεις διαθέτουν ένα Κεντρικό Δρόμο (το ονομάζουμε ‘’ιστορικό κέντρο’’) ο οποίος αποτελεί και την ΚΥΡΙΑ ΑΓΟΡΑ της πόλης!
Όλες οι πόλεις για να βοηθήσουν και να αναδείξουν την ‘’Αγορά’’ τους, προσανατολίστηκαν στην αρχή που λέει «Ψώνια δια περιπάτου»! 
Έτσι έκαναν σημαντικές παρεμβάσεις τόσο με έργα ανάπλασης, όσο και με ρυθμίσεις κυκλοφορίας των οχημάτων!
Με εξαίρεση το Κορωπί (που για ειδικούς λόγους δεν το έκανε) όλες οι άλλες πόλεις ΜΟΝΟΔΡΟΜΗΣΑΝ το Κεντρικό τους Δρόμο και έκαναν εκτεταμένη πεζοδρόμηση!
Παράλληλα με τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στα ‘’ιστορικά’’ τους κέντρα δημιούργησαν ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥΣ Δρόμους όπου διοχέτευσαν τη κυκλοφορία (Κορωπί 6 περιφερειακούς, Μαρκόπουλο 4 περιφερειακούς και Παιανία 3 περιφερειακούς).
Εξαίρεση αποτελούσαν και αποτελούν τα Σπάτα που δεν έχουν ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ περιφερειακό δρόμο!
Β. Τα Σπάτα:
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα για το ‘’ιστορικό κέντρο’’ των Σπάτων (οδός ΄΄Β. Παύλου’’) είχε ήδη παρουσιαστεί από το έτος 1997 (επί Δημαρχίας κ. Λουκά Λίγκου).
Την 4ετία 1998 – 2002 (επί Δημαρχίας κ. Αντώνη Τούντα), το πρόβλημα είχε λάβει εκρηκτικές διαστάσεις!! ΄΄Ομηρικοί’’ και συχνότατοι ήταν οι καυγάδες των οδηγών λεωφορείων τόσο με τους ΙΧδες, όσο (και κυρίως) με ταξιτζήδες! Πολλές φορές ο Ο.Α.Σ.Α. είχε ‘’κόψει’’ την διέλευση των λεωφορείων από την Β. Παύλου!! 
Όλοι τότε διαμαρτύρονταν!!! Οι Λεωφορειατζήδες, οι ταξιτζήδες, οι ΙΧδες, οι μαγαζάτορες και οι ιδιοκτήτες!!! 
Βασική αιτία ήταν τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και απ΄ τις ΔΥΟ ΜΕΡΙΕΣ του δρόμου!!
Αξίζει να σημειώσουμε ότι και τότε (όπως και τώρα) το 60 % των παρκαρισμένων οχημάτων ανήκαν και ανήκουν στους μαγαζάτορες, το 30 % ανήκαν και ανήκουν στους θαμώνες των καφενείων, των καφετεριών και των τραπεζικών υπαλλήλων!! Μόνο το 10 % των παρκαρισμένων οχημάτων ανήκε και ανήκει στους περαστικούς!!
Αυτή η κατάσταση συνέχισε ακόμη πιο έντονη και στην αρχή της επόμενης Δημαρχίας του κ. Θανάση Τούντα!

Οι μαγαζάτορες με 70 (εβδομήντα) υπογραφές ζητούσαν ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΑ άμεση λύση!!!
Ο τότε Αντιδήμαρχος Χρήστος Μάρκου πήρε την πρωτοβουλία και αφού πρώτα ολοκλήρωσε 2 (δυο) ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ (την ΜΕΓΑΛΗ που αφορούσε ΟΛΗ τη πόλη, κόστους 98.000 € και τη ΜΙΚΡΗ που αφορούσε την Β. Παύλου, κόστους 15.000 €) προχώρησε στο μεγάλο έργο (κόστους 2.000.000 € περίπου) της ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ, ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ και ΜΟΝΟΔΡΟΜΗΣΗΣ!
Πράγματι, αυτό το έργο ΕΛΥΣΕ οριστικά το ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ πρόβλημα της Β. Παύλου, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα και δεκάδες θέσεις παρκαρίσματος!
Δυστυχώς όμως, επειδή ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΑΝ ΠΟΤΕ και ούτε στο ελάχιστο οι Κυκλοφοριακές Μελέτες, παρατηρήθηκε και παρατηρείται το απίστευτο φαινόμενο να μπαίνει κάποιος ξένος στο κέντρο της πόλης και μετά να ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΓΕΙ με κανέναν τρόπο!!!
Και σαν να μην έφτανε η ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ των δύο πανάκριβων κυκλοφοριακών Μελετών, έρχεται και η Απόφαση του Δημάρχου και της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου να καταργήσει την μονοδρόμηση από την πρώην ‘’Βενζίνη Γεωργάκη’’ μέχρι την πλατεία ‘’Ξενοφώντα’’ (την οποία ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΑ) , φέρνοντας τη κατάσταση 20 (είκοσι) χρόνια πίσω!!
2ο ζήτημα – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΟΥ ‘’ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ’’:
Πριν πάει τελείως ‘’στράφι’’ η μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει στα Μεσόγεια για ανάπλαση ‘’Ιστορικού Κέντρου’’, θα πρέπει να δούμε το θέμα της Ανάπτυξης της Αγοράς του ‘’Ιστορικού Κέντρου της πόλης μας, με ΨΥΧΡΑΙΜIΑ, ΡΕΑΛΙΣΜΟ και χωρίς διάθεση τρομολαγνείας, καταστροφολογίας και μηδενισμού!
Παραθέτω ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ, μερικές από τις προτάσεις που εδώ και 10 (δέκα) χρόνια παλεύω συνεχώς και αδιαλείπτως σε Δημοτικά Συμβούλια, σε Δημοτικές Επιτροπές, σε προσωπικές επαφές με Δημάρχους και Αντιδημάρχους, με Ανοικτές Επιστολές, κ.λ.π, : 
1. Να εφαρμοστούν ΑΜΕΣΑ και οι 2 (δυο) Κυκλοφοριακές Μελέτες που ‘’κοιμούνται’’ στα συρτάρια της Υπηρεσίας του Δήμου!
2. Να προκηρυχθεί και να ανατεθεί απ΄ τον Δήμο Μεγάλη Μελέτη ‘’Έρευνας Αγοράς’’ με αιχμή το ‘’Ιστορικό Κέντρο’’ της πόλης! Με συνεργασία του Δήμαρχου, του Συλλόγου των Επαγγελματιών και του Δημοτικού Συμβουλίου, να συζητηθεί, να προσδιοριστεί και να ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις για τον ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ και την ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ της ΠΑΡΟΧΗΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ που θα αρχίσει να δίνει η Αγορά του ‘’Ιστορικού Κέντρου’’!
3. ΑΜΕΣΑ να προχωρήσουμε ΟΛΟΙ μαζί οι ενδιαφερόμενοι στην συζήτηση και επεξεργασία κάποιων Ενδεικτικών Προτάσεων που θα μπορούσαν να αποτελέσουν την βάση για την δημιουργία μιας ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ πορείας του ‘’Ιστορικού Κέντρου’’.
Αυτές είναι:
– Παροχές ‘’Συνεδριακού Πολιτισμού’’.
Το ανακαινισμένο Πνευματικό Κέντρο με το εξαιρετικό του πλεονέκτημα της εγγύτητας με το Αεροδρόμιο (10΄ λεπτά της ώρας), θα αποτελεί έναν από τους καλλίτερους χώρους της Ανατολικής Αττικής ο οποίος θα μπορεί να παρέχει υπηρεσίες Συνεδρίων, Ημερίδων, Σεμιναρίων, κ.λ.π..
– Παροχές ‘’Τουριστικού Πολιτισμού’’.
  • Η αξιοποίηση και η ανάδειξη του Παλαιού Δημαρχείου με τη συγκέντρωση ΟΛΩΝ των Πολιτιστικών Φορέων του Δήμου μας στο κτήριο (που σήμερα ‘’ρημάζει’’ αναξιοποίητο),
  • Η αξιοποίηση, η ανάδειξη και η χρήση ως ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ πολιτιστικών δρώμενων και εκδηλώσεων του ιστορικού κτηρίου του 1ου Δημοτικού Σχολείου,

 Αυτά τα 3 (τρία) σημεία (Πνευματικό Κέντρο, Παλαιό Δημαρχείο και 1ο Δημοτικό) αν ενωθούν με μια εκτεταμένη ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ και ΑΝΑΠΛΑΣΗ, θα αποτελέσουν ένα ΘΑΥΜΑΣΙΟ Πολιτιστικό – Τουριστικό – Συνεδριακό ΤΡΙΓΩΝΟ που θα προσελκύει εκατοντάδες επισκέπτες με ανάλογη ανάπτυξη των καταστημάτων του Κέντρου!!

– Παροχές ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΕΙΔΩΝ Αγοράς και Εστίασης.
Δηλαδή, ανάπτυξη συγκεκριμένων εμπορικών καταστημάτων (Ειδών Τουριστικών Δώρων, Πώλησης Ντόπιων Προϊόντων, κ.λ.π.) και καταστημάτων ΕΣΤΙΑΣΗΣ (γραφικές Ταβέρνες, γραφικά Ουζερί, τσιπουράδικα, κ.λ.π.). 
– ΑΜΕΣΕΣ και συνεχείς επαφές με όλα τα μεγάλα Τουριστικά Πρακτορεία της Αθήνας με σκοπό την δημιουργία και την υπογραφή ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΣΥΝΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ με τον Δήμο, τον Σύλλογο των Εμπόρων και Επαγγελματιών και των Παραγωγικών Τάξεων (Συνεταιρισμών, Επισκέψιμων Πατητηριών, Παραγωγών, κ.λ.π.)..
4. ΑΜΕΣΑ ο Δήμος σε συνεργασία με το Σύλλογο Εμπόρων να προχωρήσει σε μια σειρά Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων των Επαγγελματιών και των Εμπόρων που θα αφορούν την συμπεριφορά τους, την ποιότητα των παροχών τους, τις τιμές τους, κ.λ.π.!
Τελειώνοντας ΚΑΝΩ ΕΚΚΛΗΣΗ στον Δήμαρχο, στη Διοίκηση του Συλλόγου των Εμπόρων και Επαγγελματιών, τους Δημοτικούς Συμβούλους και τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων, να αρχίσουμε έναν ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο!
Να προχωρήσουμε σε μια σειρά από Ημερίδες – Συσκέψεις Εργασίας στο επόμενο διάστημα (Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο) όπου θα δοθεί η ευκαιρία σε όλους να εκφράσουν και να καταγράψουν τις απόψεις τους!!!
Αξίζει να κάνουμε κάποιες ενέργειες πριν αρχίσουμε να καταστρέφουμε ότι ΣΩΣΤΟ και ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ δημιουργήσαμε!!!!

via Blogger http://ift.tt/2rsuxN4

Advertisements

Τα σχόλια δικά σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s