Gallery

ΤΡΙΤΩΣΕ ΤΟ ΚΑΚΟ ΕΚΛΟΓΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Δ.Σ. ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟ ΣΠΑΤΩΝ-ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ

http://ift.tt/1Cgh6uP

Μορφή χιονοστιβάδας έχει πάρει πλέον η διαδικασία για την εκλογή προέδρων Δημοτικών Συμβουλίων, αφού τουλάχιστον σε τρεις δήμους της αν. Αττικής, Διόνυσος / Μαραθώνας / Σπάτα-
Άρτεμις, έκατσαν στη προεδρική καρέκλα δημοτικοί σύμβουλοι των πλειοψηφιών που δεν κατόρθωσαν να συγκεντρώσουν όχι μόνο την απαιτούμενη πλειοψηφία των ψήφων των συναδέλφων τους, αλλά αντιθέτως συγκέντρωσαν μόλις το 1/3 ή ακόμα και πιο κάτω των παρόντων δημοτικών συμβούλων.

//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Παρά την επικύρωση του αποτελέσματος απ’ την αποκεντρωμένη διοίκηση, οι εν λόγω δήμοι έχουν πρόβλημα συνέχισης των καθηκόντων τους.
Στο Διόνυσο παρατηρήθηκε το φαινόμενο να μη μπορεί να συγκεντρωθεί η απαιτούμενη απαρτία για τη συνεδρίαση του Σώματος.
Στο Μαραθώνα είναι αμφίβολο αν θα μπορούν να περάσουν τα θέματα που θα έρχονται προς ψήφιση αφού αμφισβητείται έντονα ο πρόεδρος.
Στα Σπάτα-Άρτεμις ήδη ο δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας, Γιάννης Τούντας έχει προσφύγει εναντίον της ακυρωτικής απόφασης της πρώτης προσφυγής του απ’ την Αποκεντρωμένη, στην Επιτροπή του άρθρου 152 του ν. 3463/2006.

Επειδή γνωρίζουμε ότι το θέμα απασχολεί πολλούς πολίτες και των τριών δήμων παρουσιάζουμε πιο κάτω ολόκληρο το κείμενο με τα επιχειρήματα της προσφυγής του κ. Γιάννη Τούντα:

Προς την Επιτροπή του άρθρου 152 του ν. 3463/2006 της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής

ΠΡΟΣΦΥΓΗ

Ιωάννη Τούντα του Σωτηρίου, κατοίκου Σπάτων, οδός Μυκηναϊκών Τάφων 26, τηλέφωνα επικοινωνίας 6977299077, 2105223747, email laglaw@hol.gr
ΚΑΤΑ
1. Της υπ’ αρ. πρωτ. 19843/7020/10-3-2017 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.
2. Της υπ’ αρ. πρωτ. 20525/7374/10-3-2017 διαπιστωτικής απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.

Είμαι δημοτικός σύμβουλος της συμπολίτευσης, μειοψηφήσας υποψήφιος της πλειοψηφούσας δημοτικής παράταξης για τη θέση του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου
Δυνάμει της υπ’ αρ. πρωτ. 19843/7020/10-3-2017 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής απορρίφθηκε η από 7-3-2017 προσφυγή μου κατά της υπ’ αρ. 81/2017 απόφασης – πρακτικού εκλογής και της διαδικασίας ανάδειξης του Προέδρου Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σπάτων Αρτέμιδος της 5ης Μαρτίου 2017, ενώ με την υπ’ αρ. πρωτ. 20525/7374/10-3-2017 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής διαπιστώθηκε η νομιμότητα της υπ’ αριθμ. 81/2017 απόφασης – πρακτικού εκλογής μελών Προεδρείου του Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδος.

Με την παρούσα προσφεύγω κατά των ανωτέρω πράξεων για τους εξής νομίμους και βασίμους λόγους:
ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΝΟΜΟΥ, Σύμφωνα με το άρθρο 64 παρ. 1 και 2 του Ν.3852/2010:

1. Την πρώτη Κυριακή του Σεπτεμβρίου, της έναρξης της δημοτικής περιόδου και την πρώτη Κυριακή του μηνός Μαρτίου του τρίτου έτους αυτής, το δημοτικό συμβούλιο συνέρχεται, ύστερα από πρόσκληση του συμβούλου του επιτυχόντος συνδυασμού που έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και, σε περίπτωση ισοψηφίας, εκείνου που είναι γραμμένος πρώτος κατά σειρά στην απόφαση του δικαστηρίου.

Στη συνεδρίαση αυτή, στην οποία προεδρεύει ο σύμβουλος που συγκάλεσε το συμβούλιο, το σώμα εκλέγει, χωριστά και με μυστική ψηφοφορία, τον πρόεδρο, τον αντιπρόεδρο και τον γραμματέα του. Ο πρόεδρος προτείνεται από τον πλειοψηφήσαντα συνδυασμό, ο αντιπρόεδρος προτείνεται από τη μείζονα παράταξη της μειοψηφίας και ο γραμματέας από τις λοιπές παρατάξεις της μειοψηφίας και σε περίπτωση που δεν υπάρχουν προτείνεται από την παράταξη της πλειοψηφίας. Ο σύμβουλος που προεδρεύει αναθέτει τα καθήκοντα του ειδικού γραμματέα του συμβουλίου σε έναν από τους υπαλλήλους του δήμου.

2. Για την εκλογή του προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου τηρείται η ακόλουθη διαδικασία: … Μετά την εκλογή των υποψηφίων για τα αξιώματα του προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου διενεργείται η εκλογή, από το σύνολο των συμβούλων, για την ανάδειξη του προέδρου, του αντιπροέδρου και του γραμματέα του οργάνου. Για να εκλεγεί ο προταθείς πρέπει να συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του δημοτικού συμβουλίου. Εάν κατά την πρώτη ψηφοφορία δεν συγκεντρωθεί η απόλυτη πλειοψηφία του προηγούμενου εδαφίου, διενεργείται δεύτερη ψηφοφορία. Εάν και κατά τη δεύτερη ψηφοφορία δεν συγκεντρωθεί η απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών, τότε διενεργείται και τρίτη ψηφοφορία κατά την οποία αρκεί η ύπαρξη πλειοψηφίας των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου.

Κατά τη διαδικασία εκλογής της ανάδειξης του Προέδρου Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σπάτων Αρτέμιδος της 5-3-2017 η υποψήφια πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου εξελέγη στην τρίτη ψηφοφορία λαμβάνοντας 12 ψήφους με παρόντες 32 συμβούλους επί συνόλου 33. Συνεπώς ούτε συγκέντρωσε την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του δημοτικού συμβουλίου ούτε συγκέντρωσε την πλειοψηφία των παρόντων συμβούλων, σύμφωνα με το Νόμο. Έπρεπε, λοιπόν, να ακολουθηθεί η διαδικασία της παραγράφου 4 του ιδίου άρθρου ήτοι:

4. Αν δεν επιτευχθεί εκλογή για οποιονδήποτε λόγο ή η συνεδρίαση ματαιωθεί, επειδή δεν σχηματίστηκε απαρτία, η συνεδρίαση επαναλαμβάνεται την επόμενη Κυριακή και εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2. Αν και στη δεύτερη συνεδρίαση δεν επιτευχθεί εκλογή ή η συνεδρίαση ματαιωθεί, επειδή δεν σχηματίστηκε απαρτία, θεωρείται ότι εκλέγονται, ανάλογα με την περίπτωση, πρόεδρος και γραμματέας, οι σύμβουλοι του επιτυχόντος συνδυασμού που έλαβαν κατά σειρά τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης, σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση που τους ανακήρυξε, και αντιπρόεδρος ο σύμβουλος του πρώτου επιλαχόντος συνδυασμού της μειοψηφίας που έλαβε τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης, σύμφωνα με την ίδια δικαστική απόφαση.
Σύμφωνα με τα ανωτέρω και εφόσον η υποψήφια Μαρία Ζήση δεν έλαβε την πλειοψηφία των παρόντων στην τρίτη συνεδρίαση θα έπρεπε να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη από την παρ. 4 του αρ. 64 του ν. 3852/2010 διαδικασία, ήτοι να επαναληφθεί η διαδικασία εκλογής υποψηφίων για τη θέση του Προέδρου και να τεθεί ο προταθείς εκ νέου σε ψηφοφορία για εκλογή από το σύνολο του Δημοτικού Συμβουλίου βάσει των παραγράφων 1 και 2 του ιδίου άρθρου. Το Δημοτικό Συμβούλιο όμως εξέλεξε ως Πρόεδρο την ανωτέρω υποψήφια με το από 5-3-2017 και με αριθμό 81/2017 πρακτικό χωρίς εκείνη να έχει εκλεγεί με τη νόμιμη διαδικασία.

Η προσβαλλόμενη υπ’ αρ. 19843/7020/10-3-2017 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης με την οποία απορρίφθηκε η προσφυγή μου για την ακύρωση του ανωτέρω πρακτικού, αλλά και η υπ’ αρ. 20525/7374/10-3-2017 διαπιστωτική πράξη είναι παράνομες γιατί ερμήνευσαν εσφαλμένα την ανωτέρω ρητή διάταξη νόμου θεωρώντας ότι η υποψήφια πράγματι συγκέντρωσε την πλειοψηφία που απαιτείται στην τρίτη συνεδρίαση παρά το γεγονός ότι οι θετικές ψήφοι ήταν πολύ λιγότερες από τις αρνητικές. Μάλιστα προς επίρρωση της άποψης αυτής επικαλούνται την υπ’ αρ. 43/2014 ερμηνευτική εγκύκλιο του Υπουργείο Εσωτερικών, σύμφωνα με την οποία «οι υποψήφιοι για τα αξιώματα που αναδειχτήκαν κατά τη διαδικασία της Α φάσης εκλέγονται στη Β φάση έστω και αν οι θετικές ψήφοι είναι λιγότερες από τις αρνητικές».

Η εν λόγω εγκύκλιος, πέρα από το γεγονός ότι συνιστά εσωτερικό έγγραφο της Διοίκησης και δεν αποτελεί κανόνα δικαίου ή εκτελεστή διοικητική πράξη, έρχεται σε αντίθεση με τη ρητή διάταξη του νόμου που προβλέπει ότι σε περίπτωση που δεν υπάρχει πλειοψηφία στην τρίτη συνεδρίαση θα πρέπει να επαναληφθεί η διαδικασία σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 64 του ν. 3852/2010. Η προσβαλλόμενες αποφάσεις όχι μόνο δεν εφάρμοσαν ως όφειλαν την ανωτέρω νομοθετική διάταξη, αλλά βασίστηκαν σε εγκύκλιο που ευθέως παραβιάζει την ανωτέρω διάταξη νόμου.

Η αντίθεση της υπ’ αρ. 43/2014 εγκυκλίου στο νόμο έχει ήδη αναγνωριστεί από εσάς και στο παρελθόν. Ενδεικτικά προσκομίζω την από 1-10-2014 ad hoc απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 152 ν. 3463/2006 (Πρακτικό 11ο) η οποία δέχεται τα εξής: «Η απόφαση του Γενικού Γραμματέα στηρίχθηκε στο εδάφιο της υπ’ αριθμ. 43/2014 Εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών στο οποίο αναφέρεται: «Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι για τα αξιώματα που αναδείχθηκαν κατά την διαδικασία της Α’ φάσης εκλέγονται στη Β’ φάση, έστω και αν οι θετικές ψήφοι είναι λιγότερες από τις αρνητικές».

Σύμφωνα σε με γενική αρχή του διοικητικού δικαίου, η εγκύκλιος δεν είναι κανονιστική πράξη, γιατί παρά την πρακτική της σημασία δεν θέτει αλλά προϋποθέτει δίκαιο. Γι’ αυτό η παράβασή της δεν είναι παράβαση δικαίου ενώπιον του Δικαστηρίου και δεν μπορεί να στηρίξει ακυρότητα (Π. Δ. Δαγτόγλου, γενικό διοικητικό δίκαιο, β’ έκδοση, σελ. 59, εκδόσεις Σάκκουλα Αθήνα – Κομοτηνή, 1984). Συνεπώς δεν αποτελούν διοικητικές πράξεις οι «ερμηνευτικές εγκύκλιοι», οι οποίες επαναλαμβάνουν, σχολιάζουν και επεξηγούν τις διατάξεις των νομοθετικών και κανονιστικών πράξεων και παρέχουν οδηγίες για τον τρόπο εφαρμογής τους χωρίς να εισάγουν νέες ρυθμίσεις (ΣτΕ 700/1986, 3594/1987, 641/1998, 2962/2001, Επαμεινώνδας Σπηλιωτόπουλος, Εγχειρίδιο Διοικητικού Δικαίου, Τόμος 1, 14η έκδοση, Εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη, σελ. 117). Πολλώ δε μάλλον δεν μπορούν να έρχονται σε αντίθεση με ρητές διατάξεις νόμου που ορίζουν διαφορετικά.

Η προσβαλλόμενη, ερειδόμενη στην υπ’ αριθμ. 43/2014 Εγκύκλιο του Υπουργείο Εσωτερικών, παραβίασε ευθέως τις διατάξεις του Νόμου 3852/2010 και ειδικότερα του άρθρου 64 παρ. 4 αυτού, όπου ορίζεται ρητά: αν δεν επιτευχθεί εκλογή για οποιονδήποτε λόγο ή η συνεδρίαση ματαιωθεί, επειδή δεν σχηματίστηκε απαρτία, η συνεδρίαση επαναλαμβάνεται την επόμενη Κυριακή και εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2».

Συνεπώς η προσβαλλόμενη υπ’ αρ. πρωτ. 19843/7020/10-3-2017 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και το από 5-3-2017 πρακτικό του Δημοτικού Συμβουλίου ως προς το μέρος που εκλέγεται ως Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου η κυρία Μαρία Ζήση, καθώς και η υπ’ αρ. 20525/7374/10-3-2017 πράξη που διαπιστώνει τη νομιμότητα της ανωτέρω εκλογής είναι ακυρωτέες για παράβαση νόμου.

Επειδή έχω προφανές προσωπικό, άμεσο και ενεστώς έννομο συμφέρον για την άσκηση της παρούσας ως δημοτικός σύμβουλος της συμπολίτευσης, μειοψηφήσας υποψήφιος της πλειοψηφούσας δημοτικής παράταξης για τη θέση του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου.
Επειδή επιθυμώ να κληθώ και να παραστώ κατά τη συζήτηση της παρούσης προσφυγής ενώπιον της Επιτροπής του άρθρου 152 του ν. 3463/2006 ώστε να εκθέσω και προφορικά τις απόψεις μου στα τηλέφωνα επικοινωνίας 6977299077, 2105223747, email laglaw@hol.gr

Κατόπιν αυτών και με την επιφύλαξη των νομίμων δικαιωμάτων μου ζητώ κατ’ αρθρο 64 παρ. 1,2,4,6 Ν. 3852/1010 να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. πρωτ. 19843/7020/10-3-2017 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και η υπ’ αριθμ. 20525/7374/10-3-2017 διαπιστωτική πράξη, να αναγνωριστεί και να διαταχθεί η ακυρότητα της εκλογής της προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδος της 5ης Μαρτίου 2017 και σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου αυτού να επαναληφθεί η εκλογική διαδικασία για την πλήρωση της ανωτέρω θέσης την πρώτη Κυριακή, πέντε (5) ημέρες μετά την παραλαβή της ακυρωτικής απόφασης.

Σπάτα, 20-3-2017
Ο προσφεύγων
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΟΥΝΤΑΣ

Πηγή: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΡΑΓΚΟΥΣΗ  – www.kirkinews.gr

via Blogger http://ift.tt/2oD5C8b

Advertisements

Τα σχόλια δικά σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s