Αποκαλυπτικό έγγραφο της ΕΥΔΑΠ αλλάζει τα δεδομένα για το πρόβλημα της αποχέτευσης στην Ανατολική Αττική.

Αποκαλυπτικό έγγραφο της ΕΥΔΑΠ (1927/1-12-2011) αλλάζει τα δεδομένα για το πρόβλημα της αποχέτευσης στην Ανατολική Αττική.
Δημιουργεί ελπίδες για μια ορθολογική οικονομική και κυρίως σωστή περιβαλλοντικά λύση του προβλήματος.
Η λύση που αναφέρει, είναι η επεξεργασία των λυμάτων της Ανατολικής Αττικής στην Ψυτάλλεια.
Την περασμένη εβδομάδα ο Δήμος Σαρωνικού ενέκρινε την σύνδεσή του στον Κεντρικό Παραλιακό Συλλεκτήρα της ΕΥΔΑΠ  που θα οδηγήσει τα λύματά του στην Ψυττάλεια. Η επιτυχία του αυτή λύνει με οικονομικότερο τρόπο (5εκ. ΕΥΡΩ αντί των 30εκ. ΕΥΡΩ) το πρόβλημα κατασκευής Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων, που ήθελε η κυβέρνηση να φορτώσει στην περιοχή του.
Το έγγραφο αναφέρει ότι:
Η Ψυττάλεια υπολειτουργεί (επεξεργάζεται 700.000 κυβικά μέτρα /ημέρα, ενώ το δυναμικό της είναι για 1.200.000 κυβικά μέτρα /ημέρα). Μάλιστα η αύξηση του φορτίου είναι επιβεβλημένη όπως αναφέρεται στο έγγραφο, ώστε να επιτευχθεί ο αναμενόμενος βαθμός απόδοσης του έργου.
Και εδώ είναι αποκαλυπτικό το έγγραφο αναφέροντας ως μόνη  ελπίδα της ΕΥΔΑΠ για αυτό, να υποδεχθεί τα λύματα της Ανατολικής Αττικής. Το νέο ΚΕΛ Θριασίου δεν αφήνει άλλες ευκαιρίες για την αύξηση της αξιοποίησής της.
Η λύση αυτή πρωτίστως είναι οικονομικότερη. Όπως πληροφορούμαστε το κόστος των αναγκαίων αγωγών είναι λιγότερο από το 1/5 του κόστους του ΚΕΛ.
Είναι περιβαλλοντικά σωστή καθώς το ΚΕΛ της Ψυτάλλειας είναι μια μονάδα μεγάλης κλίμακας, που διαθέτει όχι μόνον κατάλληλες εγκαταστάσεις αλλά και η λειτουργία της παρακολουθείται συνεχώς επιστημονικά και έχει δυνατότητες (τεχνικά και οικονομικά) να βελτιώνεται συνεχώς.
Ακόμη αποτρέπει τις κοινωνικές αντιδράσεις που εδώ και χρόνια έχουν πυροδοτήσει οι διάφορες άστοχες προταθείσες λύσεις.
Μεγάλης κλίμακας ΚΕΛ, όπως της Ψυτάλλειας, σημαίνει και οικονομικότερη και αρτιότερη λειτουργία. Στους μικρούς Βιολογικούς είναι δαπανηρότατη η ολοκληρωμένη διαχείριση πχ της λυματολάσπης και έτσι αυτή καταλήγει στους ΧΥΤΑ. Για παράδειγμα στην μελέτη για το ΚΕΛ του Μαραθώνα που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο δεν προτείνεται καμιά περαιτέρω χρηστική επεξεργασία των περισσότερων από 30 κυβικών μέτρων παραγόμενων ημερησίως λυματολάσπης. Αυτή θα απομακρύνεται με βυτία για υγειονομική ταφή μάλλον στο ΧΥΤΑ Γραμματικού.
Το ερώτημα είναι πώς τόσα χρόνια οι διάφορες δημοτικές αρχές δεν προσέγγισαν αυτή τη λύση;
Μήπως γιατί οι 4-5 επιμέρους Βιολογικοί στην Ανατολική Αττική που θα είναι φυσικά δαπανηρότεροι και στην κατασκευή και κατά τη λειτουργία τους, θα δρομολογήσουν εργολαβίες και ό,τι αυτές σημαίνουν από εκεί και πέρα;
Μήπως και η κυβέρνηση τους προτιμά για τους ίδιους λόγους και για να απορροφήσει κονδύλια από την Ε.Ε. αδιαφορώντας για τις παραπέρα συνέπειες;
Το θέμα πρέπει άμεσα να εξεταστεί εμπεριστατωμένα και να κινητοποιηθούμε όλοι για να δρομολογηθεί η σωστή λύση.
Ο Δήμος Σαρωνικού μας άνοιξε το μάτια και το δρόμο.

Βασίλης Δελαγραμμάτικας

One response to “Αποκαλυπτικό έγγραφο της ΕΥΔΑΠ αλλάζει τα δεδομένα για το πρόβλημα της αποχέτευσης στην Ανατολική Αττική.

  1. ΑΘΗΝΑ Ο5/01/2012
    ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟ.

    Η πρόταση για κατασκευή Β/Κ στην θέση Λούτσα Γραμματικού είναι απολύτως λάθος.

    Επίσης απολύτως λάθος θα ήταν και η επιλογή οιασδήποτε από τις υπόλοιπες 11 (ένδεκα)
    υποψήφιες τοποθεσίες συμπεριλαμβανόμενης και αυτής κοντά στο φράγμα Δραπετσώνας.

    Το όλο θέμα έχει σαφείς ομοιότητες με το ‘’στήσιμο’’ της ΟΕΔΑ – ΧΥΤΑ Γραμματικού.

    Και πάλι δηλαδή εμφανίζονται προς διαβούλευση κάποιες εναλλακτικές θέσεις (βλ. ‘’διαίρει και βασίλευε’’)
    Αυτό έχει σκοπό να ψευδό -καλυφθεί η απαίτηση του νόμου για εξέταση άλλων ‘’εναλλακτικών ‘’ και να θολώσει έως και εξαφανίσει την προφανή αναγκαιότητα εκπόνησης μιας πραγματικής μελέτης σκοπιμότητας για την εύρεση και τεκμηρίωση (οικονομικά και οικολογικά) του βέλτιστου τρόπου επίλυσης του προβλήματος.

    Με άλλα λόγια, θεωρεί αυθαίρετα σαν δεδομένο ότι πρέπει να έχει δικό του Β/Κ ο κάθε Δήμος και το μόνο ερώτημα είναι το που να γίνει.

    Το θεμελιώδες όμως ερώτημα, για κάθε περίπτωση όπως του Δ. Μαραθώνα, είναι αν πρέπει πράγματι να έχει τον ‘’δικό του’’ Β/Κ.

    Ο μόνος δημοτικός σύμβουλος που φάνηκε να είναι στην σωστή κατεύθυνση είναι ο κ. Ιωνάς.

    Οι υπόλοιποι πέσανε στην παγίδα είτε του σκέτου όχι (χωρίς πρόταση)

    (Αυτό που τελικά δημιουργεί μια διαχρονική εικόνα αδιεξόδου που στην ουσία προάγει την κοινωνική αποδοχή της όποιας επιχειρηματολογίας
    των εργολάβων και των ‘’αρχών’’ στην λογική ότι ‘’τελικά κάτι πρέπει να γίνει’’….’’οτιδήποτε’’…κλπ.)

    Είτε , οι περισσότεροι, στην ακόμα χειρότερη παγίδα του να αντί-προτείνουν άλλες θέσεις πράγμα το οποίο δημιουργεί συνθήκες κάλυψης αλλά και ελαφρυντικά (μέχρις αθωώσεως) στους υπευθύνους της ψηφισθείσας (τελικά κατά πλειοψηφία) απόφασης όταν
    (αργά ή γρήγορα) αποκαλυφθεί το σφάλμα (κλασικό παράδειγμα διάχυσης ευθυνών).

    Για να τελειώνουμε,

    Η λύση είναι όλα τα λύματα της Αττικής να πάνε στην Ψυτάλλεια και λίγοι από τους πολλούς λόγους είναι συνοπτικά οι εξής:

    1/ Η ήδη εγκατεστημένη δυναμικότητα της Ψυτάλλειας υπερκαλύπτει, κατά 20%, την απαίτηση όλης της Αττικής.

    2/ Σήμερα η Ψυτάλλεια λειτουργεί μόνο με το 60% των λυμάτων που θα μπορούσε να δεχθεί.

    3/ Το ποσοστό που θα προσέθεταν τα λύματα όλης της Ανατολικής Αττικής (βόρεια ανατ.+νότια ανατ. = 400.000 κάτοικοι) δεν φαίνεται να ξεπερνάει το 10%.

    4/ Από τα 1/,2/και 3/ συνεπάγεται ότι αν τα λύματα όλης της Ανατολικής Αττικής πάνε στην Ψυτάλλεια το σημερινό 60% θα γίνει 70% και θα περισσεύει ένα τεράστιο 30% για ‘’το μέλλον’’ και για τις υπόλοιπες περιοχές που δεν είναι ακόμα συνδεδεμένες (είναι κάτω από 200.000 κάτοικοι δηλ. περίπου άλλο ένα 5 % …..που σημαίνει το 70% να γίνει 75 %)

    5/ Η σύνδεση ενός Δήμου σαν τον Δήμο Μαραθώνα με το κεντρικό δίκτυο (Ψυτάλλεια) είναι 4 με 5 φορές φτηνότερο στην κατασκευή.

    6/ Το λειτουργικό κόστος είναι πολύ λιγότερο – επίσης σχεδόν υποτετραπλάσιο ( ειδικά για τα 110 μ υψομ.της Λούτσας ?…!…..)

    7/ Η λειτουργία της Ψυτάλλειας θα ευνοηθεί (κύρια σαν συνεπαγωγή των οικ. εσόδων) λειτουργώντας πλησιέστερα στην κατασκευαστική της δυνατότητα (Οικονομία κλίμακας).

    8/ οικολογικά ασφαλέστερο – ελέγξιμο – εξελίξιμο (επιστημονική στελέχωση, εργαστηριακή πληρότητα…)

    Τα ποσοτικά στοιχεία-κόστη και η θέση προέκυψε από επικοινωνία μας με επιστημονικά στελέχη της ΕΥΔΑΠ και του ΥΠΕΚΑ.

    Είμαστε στην διάθεση σας αν επιθυμείτε εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας – τεκμηρίωσης της ορθότητας της ‘’ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΨΥΤΑΛΛΕΙΑ’’ και τεκμηρίωσης όλων των σφαλμάτων της μελέτης του Δήμου για την Λούτσα.

    Η οικονομική μας προσφορά θα είναι το ½ των χρημάτων που πλήρωσε ο Δήμος Μαραθώνα για την ‘’μελέτη – Λούτσα’’.

    Μια τέτοια μελέτη είναι απαραίτητη για την αντίκρουση και με οικονομοτεχνικά στοιχεία άμεσα και στο ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    (με νομική εκπροσώπηση που θέτουμε σαν όρο να προσφέρουμε εμείς) της επερχόμενης νέας, αχρείαστα άδικης, οικολογικής καταστροφής στον Δήμο σας.

    ΑΘΗΝΑ Ο5/01/2012

    Δ.Σ.ΔΑΜΑΣΚΟΣ

    διπλ.μηχανολόγος μηχανικός

    B.Sc.mech.eng.,M.Sc.envir.eng.

    A.M.TEE 43235 Α.Μ.ΤΣΜΕΔΕ 11727

    Τηλ. 6977 464619

    Μου αρέσει!

Τα σχόλια δικά σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s